Arbejdsglæde på arbejdspladsen: 2 tips

Er du iværksætter og søger råd til, hvordan du kan sikre arbejdsglæden på arbejdspladsen for dine ansatte? Der findes utallige ting, som du kan gøre - og det handler selvfølgelig også meget om de personer, du har ansat. Hvad efterspørger de? Lytter du til dem? Folk har forskellige ønsker, men der er nogle generelle tiltag, som du kan gøre brug af. Du kan med fordel læse med i denne artikel og finde ud af hvilke!

Udstyr og tilbehør til de praktiske foranstaltninger

Det er måske selvsigende, at dine ansatte må have det korrekte udstyr, så de på bedst mulige vis kan udføre deres arbejde. Dog er “det korrekte udstyr og tilbehør” stadig elementer, som bliver undervurderet på mange arbejdspladser. Det korrekte udstyr for dig - chefen - er måske ikke det korrekte udstyr for alle dine medarbejdere. 

Her er det uden tvivl vigtigt, at du taler med hver en ansat og forstår, hvilke behov de har. Har du nogensinde hørt om ergonomiske møbler? Dette er møbler, som kan tilrettelægges den individuelle medarbejder. Eksempelvis kan bordet reguleres i højden og stolen kan reguleres i bredden. Der er mange ting, som du kan implementere på arbejdspladsen i forbindelse med det korrekte udstyr - og herunder også ergonomiske møbler. 

Dine ansatte kan yderligere også have forskellige krav til det tekniske udstyr. Langt fra alle finder sig tilrette med den samme slags tastatur eller computermus. Yderligere findes der også mange forskellige skærme - og er den samme skærm god for en med briller, som den er for en uden briller? Påvirker skærmens lys os forskelligt? Der er mange spørgsmål, som du kan stille dig selv. 

Hvis du søger inspiration, kan du med fordel udforske både Lenovo tilbehør og udstyr samt udstyr fra Dell. Begge disse IT-firmaer har mange år på bagen og derfor også mange forskellige produkter. Der er helt sikkert også noget for dig og dine ansatte, uanset hvor forskellige jeres behov end er. 

Sociale arrangementer som styrker sammenholdet 

Foruden det korrekte udstyr og det rette tilbehør til dine ansatte, er det også vigtigt, at I arrangerer forskellige arrangementer for arbejdspladsen. Her kan dine ansatte lære hinanden at kende, blive venner og have det hyggeligt sammen. 

Undersøgelser viser faktisk, at mange medarbejdere udelukkende glæder sig til at komme på arbejde om morgenen eller efter en ferie, for at se sine kollegaer. I mange situationer, er det gode kollega forhold, som holder hjulene kørende for dine ansatte og deraf også dit firma. Vil du ikke gerne være med til at sørge for, at disse venskaber bliver skabt på arbejdspladsen? 

Du kan starte simpelt ud med en julefrokost og en sommerfest. Hvis der er stemning for det, kan I begynde at udvide med fredagsbarer. Sæt jer selv mål - det er nemt at glemme at sætte tid af til sjov og ballade.

Skal du med?

Kom med til et af vores kommende iværksætterevents:

Der er desværre ingen kommende begivenheder

Se vores tidligere begivenheder her

Hjælpen er
lige her

Har du lysten til at blive selvstændig? Har du en iværksætteridé? Mangler du mod og afklaring til at springe ud i det? Så er hjælpen heldigvis inden for rækkevidde. 

Find hjælp

Alt stort er startet småt

Apoteker Dr. John Stith Pemberton legede i 1886 med forskellige ingredienser for at finde en kur mod hovedpine. Han udviklede en sirup og blandede den med vand og kulsyre. Det kan diskuteres, om produktet virker mod hovedpine, men Coca Cola, som det siden kom til at hedde, er siden blevet en hel god forretning.

Iværksætteri handler naturligvis ikke kun om at udvikle den nye Coca Cola eller lave et tech-eventyr lig Apple eller Facebook. Iværksætteri kan også bare være dig, der skaber din egen beskæftigelse og bliver soloselvstændig. Men går du med store drømme, er det værd at huske den indlysende sandhed: Alt stort er startet småt. 

bubble